vrijdag 23 augustus 2024

Plaatjes gewist


Tot mijn spijt heb ik moeten besluiten om spaarzaam te zijn met illustraties op mijn weblog. Ik heb inmiddels te veel gevallen gezien van bloggers die agressieve juridische brieven kregen over beeldauteursrechten, en die daar veel geld aan kwijt waren. Ik heb geen zin in dat gedoe, dus ik heb zo'n beetje alle plaatjes gewist. Alleen boekomslagen, zelfgemaakte foto's en de negen meest recente illustraties laat ik staan. De aanblik is daardoor wat minder sjeuïg. Maar ja, het gaat ons om de tekst, toch?

Wil je commentaar geven of zien: klik op Plaatjes gewist en scrol naar beneden door.

4 opmerkingen:

  1. Tja, - ik dacht dat er ook mensen waren die hun afbeeldingen helemaal rechtenvrij ter beschikking stelden, maar blijkbaar dus niet. Spijtig.
    De illustratie kan deel uitmaken van een bericht, Naud. Of een bericht zijn.
    Hoe dan ook : dank je wel voor je blogberichten, ook als ze straks niet meer geïllustreerd zullen (zouden) zijn. Ze blijven voor mij een venster openen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Naud, suggestie: kijk hier eens => https://unsplash.com Daar kun je op plaatjes zoeken die verder vrij te gebruiken zijn. Soms wordt aan je gevraagd om de naam van de fotograaf te noemen bij het plaatje. Veel plezier ermee! Hartelijke groet, Jorrit S.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank voor de suggestie!

      Verwijderen
    2. Inderdaad, Unsplash,, genoemd worden is nog leuk voor de fotograaf ook. Wordt wereldwijd gebruikt.

      Verwijderen